5 Şubat 2011 Cumartesi

Rengi Fatıma Olan'a..







Adı Fatıma örtüsü kırmızı gözleri çöl ...

Sevgilinin yokluğunu iliklerimize kadar hissettiğimiz,güneşin göğü aydınlatmaktan çok yakmak için doğduğu bir günde, seyre dalmışken Yesrib'i yanıma küçük bir çöl çiçeğini andıran bir kız çocuğu usulca yaklaştı..


Gözlerinde çölün barındırdığı bütün yoklukla ,kalbin ritimlerini altüst eden bir masumiyeti uzatırcasına uzattı ellerindeki incileri ..
Onu incitmemek adına baştan aşağı şefkat kesilmiş gözlerimle eğildim ve
adını sordum ilk, örtüsünün rengine bandırılmış bir adı taşıdığını bile bile..
kalbimin lisanını ortadan ikiye bölen sesiyle cevap verdi;

"Fatıma"dedi..
Ekledim "Çöl gülü Fatıma"..

Sting "desert rose"u söylerken seni görse nutku tutulurdu oysa..

Yalnız oluşuna telaşlanmıştım annesini sordum..güldü fatıma..
Ben çölün cahili nereden bilirdim, Medine'nin arka sokaklarında kapılar çöle açılır ve çöl "Muhhamed'in kızıda olsan " yalnız aşılır..


Fatıma! diyebilseydim... annenden bir miras gibi sana kalan masumiyetini dünyanın bütün hazinelerini teklif etseler dahi verme..
Peygamberin Muhammed, Fatıması'na ve yeryüzündeki bütün Fatımalarına kelimeler bıraktı..bizim kelimelerimiz var tükendiğimiz yerde..yorulduysan aç avucunu..
Allah büyüktür Fatıma..

Onlar hiç bilmeyecekler gözlerinin bana sunduklarını

çölde gül açmaz sananlar nereden bilsin adını

Oysa, çöl gülün rengidir ve

sabır senin rengin

Fatıma..


Diyebilseydim...


NüHa

Fotoğraf:Küba mescidi civarı/medine

8 yorum:

  1. Güzelim benim,canım fatıma

    Rabbim seni esirgesin...

    Müzdelife'de dolaşan pamuk şekerci dedeyi gördün mü peki?
    Oda benim için fatıma gibi bir şey işte...

    YanıtlaSil
  2. Amin nisam..

    Görmedim ama Rabbim yüreğinde fatımanın rengini taşıyanları esirgesin..

    YanıtlaSil
  3. Amin diyorum ben de..
    çok dokundu bu satırlar bana..geldi ta içime oturdu..
    nasıl güzel bir kaleminiz var sevgili Buhuru Mavi ve içinden geçtiğiniz hayat..
    gördüklerinizi gördüklerimiz yapan..o masumiyete dokunduran gözlerimizi..
    Allah esirgesin..diyorum..evet..tüm rengi Fatıma olanları..

    ve yine yüreğinize sağlık inşallah..sağlıcakla..

    YanıtlaSil
  4. bir de fonda çalan müziğin kime ait olduğunu öğrenmem mümkün müdür?
    gerçekten çok çok güzel..

    YanıtlaSil
  5. Ebr-i Nisan eyvallah kardeşim..
    Kalem aynadır kişi okudularında kendini seyreder belki sende kendi güzelliğini seyrediyorsundur :)

    Seninde yüreğine sağlık olsun inşallah..


    Mümkündür:)
    "Françoise Atlan-Durme"

    YanıtlaSil
  6. büşram...yüreği kendindende olgun arkadaşım...allah gözlerini bu denli güzelliklerin derinliklerini görenlerden eylesin cümle muhammed'i...sen anlattıkça fonunda tesiriyle fatıma nın yaşadığı yere kadar gitti yüreğim.hiç tanımadığım fatıma sanki sanki tanıyormuşcasına oturdu yüreğime...dua ile kardeşim.

    YanıtlaSil
  7. Eyvallah nur'um sen beğendiysen ne mutlu bana..
    Dualarına amin kardeşim..
    Fatıma'lardan biriydik bi zamanlar tanışıklığımız ondandır.. :)

    YanıtlaSil
  8. hımm estetiği yüksek bir yazı olmuş...retorik dalgası da yüksek..maşallah maşallah kalemine... Fatımayı tanıtmayı ondan parçalar sunmayı dert edinmek erdemli bir eylem olsa gerek.bu vesile ile fatımayı bilmeyenler hissetmeyenler bir nebze de olsa buradan fatıma ie hemhal olabiliyorlar...

    Rabbim hüsnüniyetini baki kılsın..

    YanıtlaSil

Sözün Gücüne inanmayan neden kelime-i şehadet getirir ki?..