26 Ocak 2010 Salı

Kaplumbağa Terbiyecisi..


Osman Hamdi Bey'in başyapıtı olan bu muazzam eser hakkında birçok hikaye duymuştur görenlerimiz,bilenlerimiz.

Görmeyen arkadaşlara ise tanıtmak istedim bu maddi- manevi :) değeri hayli yüksek tabloyu..

Bakıp Bakıp dinginliğe kavuştuğum tablolar vardır
Bazı resimler, bazı müzikler..
Bugün bir parça dinginliğe, kafa sakinliğine ihtiyacım vardı.

Beceremediğim Kaplumbağa terbiyecisi rollerine bürünen yanlarımı uzaklaştırmak istedim kendimden..Ama bu vakurlukla olmuyor kimi zaman

Bugünü hafif sıyrıklarla atlattı yüreğim..


Neyse konumuz Kaplumbağa terbiyecisi idi :)

Osman Hamdi bey Osmanlı'da üst düzey yönetici ve aydın bir kimsedir.Sıradışılığı onun sanata olan iştahıdır..

Bu tablo 1906 ve 1907 yılları arasında iki farklı versiyonunu çizdiği başyapıtıdır.

O günden bugüne tablo hakkında çeşitli yorumlar yapıp,
hikayeler yakıştırmışlarsada hala "Kaplumbağa terbiyecisi" görenlere kendi hikayesini yazdırmaya devam etmektedir..


Ben en çok üstteki versiyonunu beğendim..
Bilmem haddime mi ama.. öyle bir dinginliği verir bana

Hafif öne eğik bir abid
elinde ney'i (ki o bir aşıktır)
Sabır!
Bir kaplumbağa terbiyecisine
en çok gerekendir

..

Maddi değerinden hiç söz etmiyeceğim
ben bir kapitalist değilim :)(ama hediyeye hayır demem :) )
Uçmaya- kaçmaya gerek yok

:)

NüHa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sözün Gücüne inanmayan neden kelime-i şehadet getirir ki?..