18 Ocak 2010 Pazartesi

Bilgiden geriye bilinç kalmıyorsa..

"ben insana Racine'yi ya da theokritus'u bilince kültürlü olur demiyorum.Bence kültürlü insan dünyadaki durumunu anlamasına yarayan bilgiyi ve yolları edinmiş olan insandır"
diyor
sarte..



..Bu sadece batı dünyasında değil,geçmişinde islâm'ı yaşamış bugünkü müslümanların ülkesinde de böyle.. Theokritus'la racine'in adını yan yana getirip üç cümleyi de arkasına döktürüverenlere aman ne bilgili insan diyoruz.Ya da ezberlediği üç ayet-i kerime ile iki hadis-i şerifi Arapçasından okuyan biri karşımıza çıktı mı büyük bir alimle karşılaştık sanıyoruz.

Şimdi düşünüyorum da Acaba Hazreti Ebu bekir'e(r.a) ellidört farzı bir say da bakalım denseydi bu soru karşısındaki tavrı ne olurdu?Bilinen bütün farzları,vacipleri,sünnetleri yerine getirdiğinden kimsenin kuşku duymadığı Hz.Ebu Bekir...



Müslümanca düşünme üzerine denemeler/Rasim ÖZDENÖREN


Üstadın yeri ayrıdır bende ennihayetinde O bir işaret çocuğudur.. Onunda Zarifoğlu ile birlikte kanı deli akmıştır Maraş'ta..O'da bir umudun dirilme vesilesidir...(ki ben hayal etmişimdir hep onlar'lı bir evi..)
Bu satırların sahibi kadar bir oda dolusu istesek..
Bilirim sana çok değil ama benim haddimi aşarmı Allah'ım..


NüHa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sözün Gücüne inanmayan neden kelime-i şehadet getirir ki?..