27 Temmuz 2009 Pazartesi

Ömer Karaoğlu


Ömer Karaoğlu


Ömer Abi'yi sanırım henüz ilkokul yıllarımda tanıdım

daha doğrusu tanımak zorunda bırakıldım :)

Babam sürekli arabada onun ezgilerini mırıldanır birde direksiyonda ritim tutardı.En çok söylediği ezgisi ise çok iyi hatırlıyorum"Hasret kafesi" adlı ezgisiydi.


Çok sonraları anladım ki babamın sürekli ezgilerini mırıldandığı bu adam yani Ömer abi babamla arkadaş imiş.

Arkadaştan öte Ahmet Sarıoğlı Hocaefendinin talebeleriymiş.

Ailecek görüşürdük.O zamanlar beni pek de alakadar etmezdi

hatta sevmezdim de bu tarzı :) Neydi ki şehit tahtı?

Daha sonra biraz akl-ı selim olmaya başladığım dönemlerde Ömer Abi'nin ezgilerini çok sık dinler oldum.

Dini temalar işliyordu evet ama bunu ilahi formatında insanların dini duygularını sömürerek yapmıyordu.

Doğal ve samimi bulmuştum yaptığı işi.


Lise ve liseden sonra şarkıdan çok Ömer Karaoğlu dinledim :)

Hatta bir dönemim sırf Ömer Karaoğlu,Mustafa Cihat,Eşref Ziya,Umut Mürare dinleyerek geçti diyebilirim. :) Sebebini bilmiyorum belki bir dönemdi o yaşanması gereken..


Ömer Abi'nin tüm ezgilerini severim ama benim için en'lerin listesine giren

tabiki Klasikleşmiş"şehit türküsü" olmakla birlikte;


*Dün gece

*Ölüm var

*Hani bir yanımız

*Ararım

*Adı için yaşamak

*Hasret Kafesi

*Hey dağlarım

*Bir yetim ağlar

*Mekke
*Gökyüzü Depremleri

...


Sık sık kapısını tıklattıklarımdandır.. :)
Şeiht türküsünü dinlemek için tıklayabilirsiniz ..
NüHa


4 yorum:

  1. ömer karaoğlunun bir veya iki ezgisini dinlemişimdir...imam hatipli olmadığımdan ve ailemde böyle islami müzik yapan kişileri tanımadığından ben bu tür insnaalrla biraz geç tanıştım ve kendi çabalrımla öğrendim...grup genç grup kardelen eşref ziya hasan sağındık gibi isimleri iyi bilirim ama ömer karaoğlunun bu yazdığın ezgilerinin hiç birini bilmiyorum aşgım..

    bende bir dönem sırf üstte yazdığım isimleri dinlerdim evet sanırım gerçekten bu bir dönem...yine dinliyorum tabii ama öyle eskisi gibi değil..daha '' O '' dönemlerde dinlenmesi gereekn müzikler belkide...

    YanıtlaSil
  2. Bende ömer abi dışında diğer isimleri radyodan ordan burdan duyarak dinlemeye başladım aşkum..Haklısın İmam Hatip'te olsak bu gündemi daha yakından takip ederdik belki.. :)

    Yalnız Ömer abi bu ezgi tarzı denilen müzik türünün doğayeni denirya işte öylelerindendir..

    Hakkıyla tanınmadığını düşünüyorum galiba sürekli onun reklamını yapıyorum bu ara :D
    Ömer abi'den reklam içün para neyin talep etmedim yannış anlaşılmasın :DD

    YanıtlaSil
  3. bir plan program yapta birazda kendimizin reklamını yapalım :DD

    tam körler sağarlar birbirini ağarlar modundayız lakin :DD

    kendimiz yazıp kendimiz yorumluyoruz haha :DD

    YanıtlaSil
  4. :D Aşkum evet reklamcılık kimliğimle bu işe el atmam lazım..

    Senin blogunu zaten kendi izlediklerimin arasına aldım :D Buraya gelen orayada uğrayacaktır :))

    YanıtlaSil

Sözün Gücüne inanmayan neden kelime-i şehadet getirir ki?..