11 Ağustos 2010 Çarşamba

Ramazan Hoş Gelir Ya Biz..?



Dün,annelere temizlik için bahane çok misali ramazan temizliğini bitirdik.
(aklım istemesede vicdanım elvermiyor, kızsal içgüdüler kaplamaya başladı mı ne :) )
Ramazan için gerekli olan maddi hazırlığı yaptık şükür herkes gibi,asıl mesele olan manen hazırlık için bilinçlerimizi yoklamak istedik..


Ramazan üzerine kritik yaparken ramazandan ne anlıyoruz sorusunu gündeme getirdik aile efradınca. "Ramazan" denince akla direkler arası oyun,eğlence,yeme-içme,türbe ziyareti (ne alakaysa)gelmemesi gerektiği ve "diş fırçalamak orucu bozarmııı hocaaaam" tarzı soruların fıkıh anlayışından yoksun olduğu konusunda mutabakat sağlamak istedik :)

Bu tür içi bilinçten yoksul programların halkı bir adım ileriye taşımadığı konusunda ne kadar hemfikir olsakta bu ramazanda da yine üstteki manzaraları izleyip aç kalmaktan sıkılmış"mübarek 11 ayları"(bunu ilk duyunca çok gülmüştüm çok :) ) iple çeken insanlar izleyeceğiz.Her gün mukabelelerde günde bilmem kaç cüz okuyan ablalarımız, abilerimiz bir ayeti dahi manasıyla kavrayamadan "ben şu kadar hatim bitirdim hocam duanda bağışla"(!) diye hocalarından istirham edecek...
Eş-dost toplanıp mükellef sofralarda dışardakilerden daha açmışçasına yemekler verilecek..

Ve Bayramı onu haketmişliğimizin(!) mesruru ile karşılayacağız...


.....


Tüm bunlar geçmişin zihnimde canlandırdıkları..
Şimdi başındayız Ramazanın, şimdi inzal olmaya başlamalı Kur'an herbirimize..
Geç değil İnşaallah yukarıdaki manzaralar yaşanmaz ben çok yanılıp çokça utanırım yazdığım ve düşündüklerimden.


İnşallah bu Ramazan bir yoksulu soframıza alıp,bir nafile ibadeti hayatımıza sokup,bir Ayeti daha tatbik ettiğimiz ve Kur'an ayını geçen tüm senelerden daha iyi ihya ettiğimiz bir Ramazan geçiririz..



"Siz Ey İman edenler!Oruç tıpkı sizden öncekilere olduğu gibi sizede yazıldı;belki bu sayede takvaya erersiniz"(bakara 183)



Takva orucun gerekçesi ise ..
Her iftarda sormaya ne dersiniz..
Takvam mı arttı?Açlığım mı?

NüHa(çok ileri gittim bugün ben )


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sözün Gücüne inanmayan neden kelime-i şehadet getirir ki?..